Dag 48 GOZO - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 48 GOZO - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 48 GOZO

Blijf op de hoogte en volg Susan

01 November 2012 | Malta, Sliema

Vandaag slapen we niet uit, maar willen we vroeg weg, want we gaan een dagje naar Gozo. Willemien moet gewoon naar stage, dus Rachel en ik gaan samen. Wij opweg met de bus naar Gozo. Het is ruim een uur rijden richting Gozo en de chauffeur reed flink door. We vlogen nog net niet de bus door...

Toen moesten we nog met de boot richting Gozo. Zodra je de bus uitstapt komen er allemaal mensen op je af die je allerlei mooie aanbiedingen aan willen smeren. Uiteindelijk zijn we voor een busticket van 10 euro gegaan. We konden dan met een tourbus door heel Gozo heen. Bleek dat de boot tickets er niet bij in zaten, dus die moesten we er nog even apart bij kopen. Eenmaal op de boot, zaten we heerlijk in het zonnetje, want het was heerlijk weer deze dag! Zodra je opstond begon je te waggelen over het dek. Leek wel of je niet goed was ofzo :)

Uiteindelijk kwamen we aan op Gozo en kon de bustour beginnen. Het was ondertussen al 12 uur, dus best wel laat. Daar gingen we dan, we hadden al een planning gemaakt. We wilden zoveel mogelijk bekijken. We hebben een hele tijd in de bus gezeten en zijn daarna uitgestapt in het plaatsje Victoria. Hier stond een hele mooie kerk die the Citadel heet. Natuurlijk moeten we dat gaan bekijken. We hebben de kerk vanbinnen bekeken. Je kijkt je ogen echt uit hier.. Zo mooi dat de kerken vanbinnen zijn. Daarna zijn we over de stadsmuren gelopen en keken we uit over Gozo. Een prachtig uitzicht! De foto's volgen nog wel :)

Uiteindelijk hadden we het wel gezien en het was ondertussen al 2 uur ofzo. Tijd om eens een hapje te gaan eten. Wij gezellig op een terrasje gaan zitten en heerlijk gegeten. Bleek later dat je alleen contant kon betalen en wij hadden niet genoeg contant geld. ooo zei de bediende. verderop is een bank, kunnen jullie wel even gaan pinnen! Wat een goed gelovige kerel. We hadden zo weg kunnen lopen zonder te betalen. Natuurlijk hebben we dat niet gedaan en hebben we netjes betaald. Daarna terug naar de busplaats gegaan, want we wilden nog vel meer zien. Bleek dat toen we eenmaal in de bus zaten, het de laatste bus van die dag was. We gingen dus terug richting de boot en hebben heel veel gemist. We moeten dus nog een keer terug, maar dan met z'n drieeën. We zeiden al; Dan huren we scooters en rijden we zelf het eiland over. Als dat mogelijk is natuurlijk!

Rond 6 uur, half 7 waren we thuis. het was een lange dag, dus optijd naar bed. Morgen zijn we allemaal vrij en gaan we gezellig shoppen en naar de kapper!! Heb er heel veel zin in.

Mis jullie en hou van jullie!!

Liefss Suus