Dag 78 het Hypogeum. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 78 het Hypogeum. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 78 het Hypogeum.

Blijf op de hoogte en volg Susan

01 December 2012 | Malta, Sliema

Vandaag is het zaterdag en dat betekend ten eerste dat we langer kunnen blijven liggen, wat we ook gedaan hebben. Werd rond negen uur wakker. Heerlijk! Ten tweede gaan we vandaag naar het Hypogeum, het laatste van ons lijstje van bezienswaardigheden die we wilden bekijken hier op Malta.

Wij rond 12 uur op weg naar het Hypogeum. Het is trouwens een ondergrondse tempel die we gaan bezichtigen. Er mogen maar 10 mensen tegelijk in en we je moet het reserveren. We waren weer eens veel te vroeg, dus zijn eerst maar een beetje winkels gaan kijken. Even iets gegeten en toen op weg naar het Hypogeum. Daar gingen we onder begeleiding van een bewaakster de tempel door. Het was heel klein en je moest overal bukken enzo. We zaten in kleine ruimtes en Willemien werd claustrofobisch! Er werd verteld dat vroeger ( ongeveer 5000 jaar geleden ) mensen hier begraven werden. Fijn om dat te weten en er dan rond te lopen in het donker. Was uiteindelijk wel blij toen we er weer uit waren. Vond het toch een klein beetje griezelig. ook vooral omdat de rotsen ondersteund werden door van die draag dingen. Voor de zekerheid. Nou dan voel je, je niet zo fijn.

Maar goed het was heel interessant om een keer gezien te hebben. Daarna weer richting Sliema gegaan en even lekker in het zonnetje op een terrasje een cappuccino gedroken. Daarna nog even een aantal winkels bekeken en nog kleren aangepast. Deze keer niks gekocht hoor :)

Daarna lekker naar huis gegaan, want het werd toch wel een beetje fris. Oja wel van die handschoenen zonder vingers gekocht, want soms met de wind hier is het heel fris en kan ik beter een handschoen aanhebben voor mijn hand. Straks lekker eten, douchen en misschien nog Ajax- PSV kijken.

Oja net mijn broek gestreken. Echt een ramp! Ben meer als een kwartier bezig geweest om de kreukels eruit te krijgen! Echt haat aan deze strijkplank en strijkijzer. Moet zelfs eerst een handdoek neerleggen om op te strijken, want anders komen er allemaal strepen in je kleding!! Nog 3 weekjes en dan lekker naar huis. Gaat nu heel erg snel!

Mis jullie en hou van jullie!

Liefss Susan