Dag 89 Stageee: Schoolreisje - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 89 Stageee: Schoolreisje - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 89 Stageee: Schoolreisje

Blijf op de hoogte en volg Susan

12 December 2012 | Malta, Sliema

Vandaag weer een dagje stage. Dit keer een iets ander dagje, want we hebben een soort schoolreisje met de kinderen. We begonnen de dag gewoon weer om 6 uur. Toen we naar buiten gingen regende het. Dat zul je altijd zien regen als je het net niet kunt gebruiken. Ben benieuwd wat de dag gaat brengen.

Toen we op stage waren moesten we eerst nog een tijdje wachten, want als we weg gingen, gingen we pas om 9.30 uur. Het regende, dus eerst moest er overlegd worden of we wel konden gaan. Uiteindelijke werd het besluit genomen dat we toch gingen. We gingen op weg met 48 kinderen ( 2 a 3 jaar ) in een grote bus, richting één of ander speeltuin gedoe. ben benieuwd. De kinderen vonden de busreis al leuk die wel 5 minuten duurde. Toen we allemaal eenmaal uit de bus waren moesten we eerst nog een heel stuk lopen, voordat we bij die speeltuin waren en het regende nog steeds. Toen we er eindelijk waren werden we in een zaaltje gedropt waar de kinderen stil moesten blijven zitten en ongeveer een half uur moesten wachten op hun lunch. Die vervolgens niet echt in de smaak viel en daarom haast niet werd opgegeten. Na een tijdje gingen we eindelijk naar buiten met de kinderen. We werden in 2 groepen verdeeld. De groep waar ik bij zat ging als eerste naar de dieren ( paarden, kippen, geiten, lama's en herten ). De kinderen mochten alleen een beetje rondkijken en niet bij de dieren in de buurt komen. Dat waren de dieren.... Daarna mochten ze eigenlijk gaan spelen, maar alles was te nat door de regen, dus dat ging niet door. Ze kregen een rondleiding in de moestuin en dat was het. Het schoolreisje was alweer bijna voorbij. Nog terug wandelen met de kinderen, weer op de bus wachten en dan weer richting school. Dat was weer een stage dagje.

Na stage lekker naar huis gegaan en even met Rachel op het terras gezeten om een beetje huiswerk te maken. Daarna naar huis gegaan, gedoucht en gekookt. Vanavond alleen thuis, want de meiden gaan naar een concert van Armin van Buuren. Daar had ik geen zin in, dus ben lekker alleen thuis. Lekker op tijd mijn bedje in, misschien nog even film kijken, maar dat zie ik wel. Morgen een dagje vrij in verband met één of andere republiek dag ofzo. Geen idee, maar ik ga nog even de laatste dingen kopen die ik nodig heb en dan ben ik helemaal klaar om naar huis te gaan :)

Mis jullie en hou van jullie!

Liefss Susan

• 12 December 2012 - 22:20

Oma:

Hallosuus, waarschijnlijk het laatste berichtje van de Akkerweg, heerlijk om je straks weer thuis hebben. Wat een verschil met Holland wat schoolreisjes betreft,maar kinderen van 2en3 jaar horen ook nog niet op school wat mij betreft. Fijn dat je morgen weer een vrije dag hebt geniet er maar van. Vanavond hebben we kerstfeest gehad van de vrouwenvereniging.Andere oma was er ook Mirjam v.d. Kolk en Annemarie v.d. Berg hebben voor ons gezongen wat heel mooi was. We zagen dat de temperatuur bij jullie ook gezakt is, dus terrasjes zullen er wel niet meer zo veel bijzijn. Neem het er nog maar van als het nog kan,want hier is het nat en koud,je zult er weer aan moeten wennen.Nu lieverd bij leven en welzijn tot over ruim een week groetjes van ons