Dag 12 Stage!!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 12 Stage!!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 12 Stage!!!

Blijf op de hoogte en volg Susan

26 September 2012 | Malta, Sliema

Vandaag ging de wekker om 6.15! Ja echt waar want we moesten vandaag naar stage. Rond half 9 werden wij verwacht en dat betekend dat je 7 uur de deur uit moet! Wat een gedoe hier met de bussen!! Ze rijden gewoon wanneer het uitkomt en dus niet op tijd!! De bus zou om 7.05 erzijn en het is 2 minuten lopen, dus dat kon prima! Maar de bus was er pas om 7.20 uur! Fijn!! Niet dus, maar goed we zijn er toch gekomen en ook nog optijd! Maar daar doen ze niet zo moeilijk over hier. En waarom eigenlijk nu stage?

Ten eerste moesten we van onze contactpersoon hier op Malta deze week naar stage, terwijl het van de directrice van stage niet hoefde, omdat er toch geen kinderen waren en er vrij weinig voor ons te doen was. Maar goed als het moet dan doen we dat! Op stage aangekomen vertelde ze ons dat als we een uurtje bleven het goed was en dat we morgen niet hoefde te komen. Zij zou wel tegen school zeggen dat wij geweest waren. Prima doen we dat! Ze hadden toch nog een klusje voor ons. Wij moesten vormen op papier omtrekken voor volgende week. Een cirkel, vierkant, driehoek, appel, aardbei en een slang. Dat hadden we nodig. Nou prima wij hadden iets te doen en het was niet erg om te doen hoor! Maar om het kwartier vroegen onze stage begeleidsters of we niet moe waren, want we mochten rustig aan doen en de tijd nemen. Neem maar pauze als je er aan toe bent zeiden ze....

Wat is dit nou! Rachel en ik keken elkaar een beetje vreemd aan. Dit waren we niet gewend. Als je in Nederland een opdracht krijgt ga je gewoon door totdat die af is, maar hier is dat niet zo. Toen we alles af hadden zeiden ze ook nog dat we al heel veel gedaan hadden. Okee dat zal dan wel. Om half 11 mochten we al weer gaan. Dus opzoek gaan naar de Lidl. Ze zouden ons wel even de weg wijzen, maar van Maltees en Engels door elkaar wordt je niet veel wijzer. Wij vriendelijk knikken en ze bedanken. We zoeken de weg wel zeiden we tegen elkaar...

Eerst met de bus naar de hoofdstad Valletta, want dan konden we weer een anders bus nemen ofzo. Nou dat deden we maar, want als je hier een bus kaartje van €2.60,- koopt kun je de hele dag met de bus reizen. Dus wij naar de hoofdstad. Kwamen we erachter dat we toch weer richting stage moesten, want daar zat ergens de Lidl. Prima wij hebben de tijd! Eindelijk hadden we hem gevonden en even een aantal boodschappen ingeslagen. Vooral komkommer, want dat is in Sliema echt duur, maar bij de Lidl niet en hij komt uit Holland :)

Uiteindelijk waren we rond half 2 thuis en vonden we de schoonmaaksters ( die maandag al zouden komen ) in ons huis. Prima laat ze maar lekker hun gang gaan. Wat kunnen die mensen een lawaai maken. Ze gaan gewoon midden in de kamer staan en keihard met elkaar praten. Net of wij niet bestaan. Ja praat maar gewoon door in ons huis hoor zegt Rachel maakt niks uit hoor!!!! Ze gingen bijna weg toen ik even gezellig met mama ging skypen. Heerlijk om even met je moeder bij te kletsen en een lijstje door te geven voor als Herjan en Simone komen. Daarna lekker een cocktail gedronken met Rachel ( sex on the beach )! We zijn het er over eens dat we alle cocktails een keer moeten proeven :P Komt vast wel goed in de tijd dat we hier zijn.

Vanavond lekker gekookt en nu lekker op de bank hangen. Morgen opeens een dagje vrij.. Vinden we helemaal niet erg!! Lekker genieten van het weer hier. Het is namelijk nog steeds 30 graden :) Mis julie!

Liefss Suus

Oma:

Hallo dames, Wat fijn dat je de Lidl gevonden hebt,wat zullen jullie een hoop huishoudgeld over houden,en dat maar besteden om een terrasje te pikken.Susan hoe is het met je been,het was vandaag toch de laatste dag van de pillen. Fijn dat je kunt mailen met de therapeut uit Nunspeet. Groetjes van de Akker

• 27 September 2012 - 19:04

Susan Schurink:

Hallo Oma,

Heel fijn de Lidl, dan houden we inderdaad een hoop geld over! Mijn been wil nog niet echt lukken. De medicijnen zijn nu inderdaad afgelopen, dus nu maar afwachten hoe het verder gaat en hopen op verbetering!

Liefs Suus