Dag 17 Eerste dagje stage!!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 17 Eerste dagje stage!!! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 17 Eerste dagje stage!!!

Blijf op de hoogte en volg Susan

01 Oktober 2012 | Malta, Sliema

Vandaag was het dan zover. Om 6 uur ging de wekker, want wij moesten naar stage. Om 7 uur zouden we bij het politiebureau opgehaald worden. Staan wij met ons goede gedrag om 10 voor 7 voor het politiebureau, worden we pas om kwart over 7 opgehaald. Maar goed wij waren opweg naar stage. En we hadden er zin in. Wel waren we door dat het busje te laat was, ook al iets te laat op stage. De kinderen waren al in de klas. Nu begon het avontuur!......

Kom ik de klas binnen, huilen 10 van de 22 kinderen. Nouja het was bijna krijsen! Wat een chaotische zooi hier. Ik had verwacht ( toen ik de planning zag ) dat alles heel strak en goed georganiseerd was, maar dat is toch iets anders. Alle liep door elkaar en ze pakten gewoon spullen van elkaar af, zonder dat mijn begeleidster ook maar iets zei. Maar goed het ging beginnen...

Eerst een uurtje in het klaslokaal bezig geweest en daarna gingen we naar het terras. Daar werd ik gewoon even een half uur alleen gelaten met 22 kinderen van 3 jaar oud. Wowww wat je dan toch allemaal meemaakt! Die kinderen huilen keihard om mamaaaaa!!! En wat zegt mijn begeleidster dan! Stop met huilen, anders komt mama niet meer!!! Hoe hard tegen die kleine kinderen! Maargoed dat is echt anders dan Nederland en ook heel vermoeiend! Om 11 uur moesten de kinderen gaan lunchen. Daar kwamen de broodtrommeltjes te voor schijn. Ze gingen bidden tot Maria ofzo en toen eten. Ik kijk mijn ogen hier uit...

Om 10 over 1 worden de kinderen of opgehaald door de ouders of met het busje. Ook wij mochten weer mee terug rijden ( wat we graag willen gaan doen, omdat het geld scheelt ), maar we moesten naar de Lidl om boodschappen te gaan doen. Daar zijn we trouwens heel goed in geworden. We hebben nu op een rijtje wat waar het goedkoopste is en kunnen zo geld besparen. uiteindelijk waren we rond 4 uur thuis en hebben we nog even snel een duik in de zee genomen, maar zijn er weer snel uitgegaan. Het was vandaag bewolkt, heeft iets geregend en er was vonochtend onweer. Daarna lekker gedoucht en nu bezig met het eten ( spinazie met echte Hollandse aardappelen ). Vanavond gezellig boer zoekt vrouw kijken en vroeg onder de wol, want morgen gaat de wekker weer vroeg. Slaap heb je wel nodig na zo'n dagje met 22 kinderen die heel veel aandacht vragen. Is nog wel heel erg wennen stage en niet zoals verwacht, maar we maken er het beste van. Als we gewend zijn gaat het vast helemaal goed komen!

Liefss Suus

• 01 Oktober 2012 - 17:45

Marja :

Hoi Suus,

pittig dagje gehad zo te lezen, zal allemaal wel goed komen, je moet rekenen dat de kinderen ook moeten wennen, ze zijn nog wel erg klein. de mentaliteit is daar toch anders als hier, hele ervaring doe je op veel sucses morgen
    liefs mama

• 01 Oktober 2012 - 17:50

Willeke:

Wat een verhaal! Wel leuk om eens te zien hoe het in een ander land gaat. Wel erg jonge kinderen. Gaan ze op Malta al vroeger naar school of is het een soort kinderdagverblijf? Toch maar kijken of je een positieve invloed kunt uitoefenen. Consequent, maar aardig voor die kleintjes zijn. Veel succes en wijsheid toegewenst! Groetjes (ook van Herwin en Esmee)

• 01 Oktober 2012 - 19:06

Susan Schurink:

Het is hier idd heel anders en heel erg wennen, maar gaat vast goed komen!!!
    De kinderen gaan hier al met 3 jaar naar school en moeten al letters en cijfers leren. Groetjes Terug aan Herwin en Esmee. Hoe gaat het? Waren zulke leuke foto's op facebook!!! Ze wordt zo groot!!!

Liefss Suus

• 01 Oktober 2012 - 22:42

Willeke:

Hey,
    Gaat goed hier. Esmee leert iedere dag wel weer iets nieuws, maar met drie jaar al naar school vind ik wel snel hoor! Ze wordt als zo snel groot.

• 02 Oktober 2012 - 00:03

Sophia:

Hoi Susan,

Ik geniet erg van jouw verhalen. Je hebt straks zoveel ervaring die je kunt gebruiken in Nederland. Hier komen ook steeds meer kindcentra, waar mensen hun kindje al zo jong heen brengen ter voorbereiding op school. Ik word ook jaloers van dat lekkere warme weer bij jou. Helpen de tips van de fysio al voor jouw been?

Succes en heel veel (werk)plezier.