Dag 1 aankomst en vertrek - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 1 aankomst en vertrek - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 1 aankomst en vertrek

Blijf op de hoogte en volg Susan

15 September 2012 | Malta, Sliema

En daar stonden we dan! Om 9 uur op het vliegveld van Schiphol. Nu ging het echt gebeuren. We gaan gewoon voor 5 maand naar Malta!! En dan komt er ook nog bij dat ik voor het eerst ga vliegen!! Help!!! Gelukkig ben ik niet alleen, maar samen met 2 top meiden, Rachel en Willemien. En toen begon het al! De koffers moesten gewogen worden. Wat een ramp! Rachel en ik hadden samen 5 kilo teveel en Willemien had precies het goede gewicht. Gelukkig hadden we een aardige mevrouw aan de balie en van haar maakte het niks uit. Dus we mochten verder zonder te betalen. En toen kwam het moeilijke van de hele reis. Afscheid nemen van je gezin. En daar stond je met tranen op het vliegveld :( Na het afscheid moesten we langs de douane, of hoe je het ook mag schrijven. Even lief lachen en we mochten verder, ondanks de vele nagellak potjes, deo's, luchtjes en veel meer spulletjes van Rachel. Even voor het laatst zwaaien en daar gingen we. 3 meiden op stap. Een levenservaring. En daar stonden we dan voor gate nummer 23B....

Eindelijk zaten we in het vliegtuig helemaal klaar voor vertrek. 11.20 uur was de planning om te vliegen, maar we hadden 40 minuten vertraging. Vol spanning zat ik af te wachten wat er ging komen. Rachel en Willemien vonden dat heel grappig, omdat ik een beetje een stress kip werd. Maar eindelijk kwam het vliegtuig in beweging en gingen we richting Malta. En wat deden mijn oren even pijn zeg!!! Vreselijk, maar voor de rest heel erg leuk.

Vooral toen we over alle heen vlogen. Op een gegeven moment vlogen we over de bergen van Italië. Whoooww wat was dat mooi zeg!! Nadat we van het uitzicht genoten hadden ( want ik zat naast het raam ) kragen we lunch in het vliegtiug. Macaronie Penne, brood een koekje en wat drinken. Niet slecht, maar ook niet super lekker ofzo. Maar goed eindelijk kwam het eiland in zicht en even later landde het vliegtuig op de landingsbaan van Malta.

Nadat we de bagage hadden werden we opgehaal met een busje en richting ons appartement gebracht. We konden even genieten van het prachtige uitzicht en even wennen aan het links rijden. Toen we bij ons appartement aankwamen werden we vriendelijk ( of irritant ) begroet door onze Turkse buren. Maar goed wij waren veilig aangekomen op Malta en konden beginnen aan ons avontuur! 'S avonds nog even geskyped met paps, mam, anne en herjan. Fijn om ze dan toch even te zien ;). Daarna lekker vroeg naar bed, want we waren het zat.

Ons leven op Malta begint nu!!