Dag 42 Stage en school - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 42 Stage en school - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 42 Stage en school

Blijf op de hoogte en volg Susan

26 Oktober 2012 | Malta, Sliema

Weer het wekkertje heel erg vroeg vanochtend. Nu hadden we echt geen zin, want we waren nog zo moe! Maar goed daar gingen we weer op weg, maar deze keer voor een hele lange dag!

Eerst kwamen we weer te laat aan op stage, omdat het echt heel erg druk op de weg was. Bleek later ook nog dat de chauffeur een kind vergeten was. Wat een drukte toch en dat op de vrijdag! En we waren weer lekker bezig in ons eigen klasje. Jullie raden echt nooit met welke werkjes ik bezig moest!........KERST! Ja echt waar vandaag heb ik 23 kerstbomen en 23 kaarsen gemaakt. En de kinderen moesten ze ook al gelijk maken. Duss... Heel anders dan Nederland. Ook nog heel veel vogels gemaakt, want dat vinden ze hier volgens mij echt lastig. Een soort bouwpakket maken. We moesten zelfs aan de juffrouws uitleggen hoe ze dat moesten doen, terwijl er gewoon een stappenplan bij zat. Dus slim zijn ze ook niet echt!

Er zijn nog steeds heel veel kinderen ziek, of ze weten eigenlijk gewoon niet waar de kinderen zijn. Maakt ook niet zo heel veel uit hier. Sommigen zijn al meer dan een week niet op school, maar daar wordt ook niet achteraan gebeld ofzo. Oo en de gebeurde vandaag ook iets pijnlijks.. Ik had een kind op schoot die een beetje verdrietig was, omdat hij naar zijn moeder wilde. Opzich niet zo gek voor een kind van 3 jaar. Maar goed ik was hem aan het troosten en vertelde dat we nog niet naar mama toe konden, maar dat we zo snel mogelijk gingen. Hij werd toch even boos en beet me in mijn hals/borst. De afdrukken stonden er gewoon in. Boos dat mijn begeleidster werd. Ze trok hem zo van mijn schoot en sleurde hem mee. Uiteindelijk schrok hij zelf ook heel erg en kwam me later een knuffel en een zoen brengen en zei dat hij mij lief vond, maar ik voel het nu nog wel. Is weer eens iets anders..

Na stage moesten we ook nog eens van 3 tot half 7 naar school. We zijn weer een level omhoog gegaan in de hoop dat we beter Engelse les krijgen. Was niet heel erg leerzaam ofzo, maar we hebben wel heel veel in het Engels gepraat, wat eigenlijk ook wel heel erg goed is. Ook was het nog eens heel gezellig en hebben we een leuke lerares. Daarna opweg naar huis, want we waren het wel zat. Even snel een paar boodschappen kopen, want dan kunnen we nog even iets lekkers koken, want we hebben toch wel zin in iets.

Komen we thuis aan, zijn de Koreanen aan het koken. Helemaal geen probleem hoor, maar ze zijn altijd zo uitgebreid.. Ze zijn nu nog bezig ( 19.50 ) en we hebben zo veel zin in iets!!! En dan komt er ook nog eens bij dat de stroom op de 10 seconde uitvalt! Zijn naar beneden geweest, maar dat meisje kon niet zo veel eraan veranderen. Nu dus een soort disco die heel irritant is! Hopelijk zit er vanavond iemand achter de receptie die er wel iest van begrijpt. Anders moeten we wachten en wachten en kunnen ze maandag pas iets voor ons doen, terwijl dit al de tweede avond is dat de elektriciteit eruit slaat. We hopen maar dat het snel gemaakt wordt :)

Ooo ik heb trouwens ook de kaart van ome Gerard en tante Gijsje ontvangen. Weet niet of ze dit lezen, maar vond het in ieder geval heel leuk! Bedankt!!!

Nu zo koken en douchen en dan lekker in bed liggen. Morgen een bustour doen, omdat we het alle drie zat zijn en rustig aan moeten doen!!

Hou van jullie en mis jullie!!

Liefss Suus

  • 26 Oktober 2012 - 20:40

    Ria Biemond:

    Hallo Susan,

    Dick en ik volgen jouw berichten ook en herkennen toch wel veel van wat je schrijft. De cultuur is in het zuiden echt anders. Ze maken zich niet zo druk om afspraken en vastgestelde tijdstippen. Dat is voor ons Hollanders echt wel wennen. Zelf loop ik de eerste dagen ook altijd veel te snel vergeleken met de inwoners zelf. Maar wennen gaat het toch zeker voor je.
    Het lekkere weer, de andere omgeving, de taal en dan de ervaringen die je deze maanden op doet neem je altijd mee en daar doe je dan ook op zijn tijd wat mee. Het is een verrijking om eens een eindje van huis je stage te kunnen lopen en te ervaren dat de wereld meer voorstelt dan alleen ons eigen landje.
    Wat fijn dat je zo goed kan opschieten met je medestudenten, want je hebt elkaar nu meer nodig dan gewoon op school in Nederland.
    Vergeet niet om lekker te genieten van het eiland en gaan jullie ook nog naar Gozo? Moet ook mooi zijn heb ik gehoord.
    En je ouders komen ook de volgende maand, dat zal voor jou en voor hen vast een leuke week worden. Ga ook hier volop van genieten.
    Susan, nog een heel fijne tijd op Malta en we blijven je berichtjes lezen.

    Lieve groetjes
    Ria (en natuurlijk ook van Dick)

  • 27 Oktober 2012 - 17:35

    Susan Schurink:

    Lieve tante Ria en ome Dick,

    Inderdaad afspraken en optijd komen kennen ze hier totaal niet, maar daar begin ik ook wel wel aan te wennen. Het weer is hier echt heerlijk. Nu ongeveer 25 graden met redelijk veel wind. Een ervaring is dit zeker!! En echt waar je hebt inderdaad je medestudenten meer nodig dan ooit tevoren. Ben ook super blij dat we het zo goed met elkaar kunnen vinden. We genieten van elk vrij uurtje dat we hier hebben en we willen zo veel mogelijk zien. Aankomende week zijn we vrij in verband met halloween, dus gaan we een dag naar Gozo om daar een aantal dingen te bekijken. Pa en ma komen over 24 dagen al, dus het gata allemaal heel snel. We gaan nog volop genieten van de tijd die we hier hebben.

    Liefss Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

:)

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Dag 100 the end

22 December 2012

Dag 99 Thuis!!

21 December 2012

Dag 98 De laatste dag!

20 December 2012

Dag 97 lekker rustig dagje

19 December 2012

Dag 96 Even de laatste dingen shoppen
Susan

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 38627

Voorgaande reizen:

17 September 2012 - 19 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: