Dag 51 kerk - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu Dag 51 kerk - Reisverslag uit Sliema, Malta van Susan Schurink - WaarBenJij.nu

Dag 51 kerk

Blijf op de hoogte en volg Susan

04 November 2012 | Malta, Sliema

Vandaag is het zondag en dat betekend dat we naar de kerk willen. Rachels broer is hier op Malta, dus die willen we graag laten zien waar wij naar de kerk gaan. Willemien bleef thuis, dus samen met Rachel wachtte we op het busje. Rachel had geregeld dat haar broer bij zijn hotel opgehaald werd, dus hij zat al eerder dan ons in het busje. Maar goed, we waren uiteindelijk in een over vol busje opweg naar de kerk...

Aangekomen in de kerk werden we ( zoals altijd ) vriendelijk begroet door de dominee en zijn vrouw. Daarna zijn we op de plastic stoeltjes gaan zitten en moesten we wachten totdat de dienst begon. Het was de eerste zondag van de maand en dat betekend ook avondmaal hier in de kerk. Elke eerste ochtend en derde avond van de maand is er avondmaal. Wij doen daar niet aan mee, maar hier doet iedereen er aan mee, ouderen maar ook kinderen. Het is heel anders dan in Nederland hoor. Met druivensap en één of ander raar koekje/opgedroogd brood ofzo.

Na de dienst weer afgezet bij het appartement. Daarna lekker wezen skypen met pa, ma en Anne-Wil. Moet natuurlijk van alles op de hoogte blijven ;) We hebben een hele tijd gepraat. Daarna moest ik ophangen, want het eten was klaar. We gingen nasi eten. Het was heerlijk. Daarna haast de hele middag lekker geluierd en tegen de avond klaargemaakt voor de mis van de katholieken kerk. We dachten die laten we even zien aan de broer van Rachel en met een mis kun je gratis de kerk in i.p.v. 6 euro te moeten betalen. Bleek toen we er uiteindelijk waren, dat we er niet in mochten. Geen bezoekers vandaag, zei het meisje. Dat is even balen!! Maar goed, toen maar even een andere kerk vanbinnen bekeken en langzaam weer terug gegaan naar het appartement.

Ook optijd naar bed gegaan, want morgen begint stage weer en dan gaat het wekkertje weer optijd!

Hou van jullie en mis jullie!!!

Liefss